KEF Blade Two

Picture 016Après le succès phénoménale de la Blade, c’est maitenant au tour de la Blade Two. Récipient du “Product of the Year” dans plusieurs magazines de la presse spécialisée à travers le monde, Blade Two reprend toutes les prouesses acoustiques des Blade ainsi que leur design icônique dans une dimension légèrement plus petite. Bien sûr, on retrouve le principe de la source unique apparente. Celle‑ci permet de caler en un seul point d’émission sonore les centres acoustiques des haut‑parleur de graves, de médiums et d’aigus pour produire une imagerie sonore qui semble émaner d’un seul point dans l’espace. Aussi, ce principe rend impossible la perception du passage des fréquences d’un composant a l’autre. Blade Two est plus facile à intégrer dans des environnements où l’espace est plus restreint et où les extensions extrêmes de basses sont superflues. Blade Two. Même ADN. Même esthétique étonnante. Même technologie sophistiquée et configuration révolutionnaire de source unique apparente. Et par-dessus tout, le même son époustouflant, remarquablement réaliste.
Disponible immédiatement en finition standard (Piano, noir, Blanc, Rouge Racing, Gris métallique, Argent métallisé) ou en finition Kef Edition (Frosted Blue pour bleu glacier et Frosted Copper Black).
Prix suggéré : $29,000.

“Product of the Year 2015” Stereophile.

Hegel H160

H160Hegel introduit un nouvel amplificateur intégré très prometteur, le H160. Il se distingue des autres modèles proposés par ce fabricant norvégien par la présence d’un port Ethernet et la technology AirPlay, permettant ainsi de diffuser la musique en streaming depuis un ordinateur ou une tablette, Smartphone, etc. De plus, cet ampli reprend toutes les qualités de ses frères H80 ou H300, avec une puissance RMS annoncée à 2 x 160 Watts / 8 Ohms, une construction symétrique et une superbe amplification Classe A/B au rendu très analogique. En revanche, le circuit interne aurait été amélioré avec une nouvelle génération de DSP et un DAC intégré très puissant. Le Hegel H160 propose une connectique très intéressante avec une entrée USB-B, trois entrées Optique, une Coaxial, un port Ethernet, une entrée symétrique XLR stéréo, une entrée analogique, un Bypass pour attaquer directement l’étage de puissance, deux sorties (REC et PreOut), une paire de bornier. On remarque également une sortie casque amplifiée sur Jack 6.3mm. Prix suggéré : $4000.

If there were any justice, this £2,350 integrated amplifier shouldn’t just be driving £3,000 loudspeakers; it could be powering £30,000 loudspeakers and replacing big fat power amps with something just as good, for a fraction of the price, the size, and the electricity bill of what went before. A great amplifier with an excellent headphone amplifier and an extremely fine DAC all rolled into one awesome giantkilling package” — Hi-Fi +

Linn Space Optimisation

linn_space_optimisationLa technologie Space Optimisation est à présent intégrée à tous les lecteurs Linn DS et DSM. La technologie Space Optimisation a le pouvoir d’améliorer les performances de votre chaine stéréo et cela dans n’importe quelle pièce et avec un vaste choix d’enceintes acoustiques. Space optimisation utilise une modélisation acoustique sophistiquée calculant comment vos enceintes, leur emplacement et les caractéristiques acoustiques de votre pièce influent sur le son que vous entendez. Grâce à cette technologie innovante, les performances de votre système sont optimisées afin de supprimer les effets déformant indésirables liés à la pièce, révélant le véritable son de la musique.

Chord Mojo

Chord-mojo_inHand2nAprès le fort succès du Hugo, Chord nous présente le tout nouveau DAC Mojo… déjà considéré par de nombreux spécialistes comme étant la nouvelle référence sous la barre des $1000. Plus compact et léger que le Hugo, Mojo est néanmoins doté de la puce hyper performante FPGA ( Field Programmable Gate Array) Xilinx Artix-7, une exclusivité de Chord . Mojo est le premier DAC-amplificateur de casque portatif compatible avec les fichiers audio PCM jusqu’en 32 bits / 768 kHz ainsi que les fichiers DSD64, DSD128 et DSD 256 et fonctionne aussi bien avec un smartphone, une tablette ou un ordinateur et alimentera directement votre casque ou votre ampli. Il dispose d’une pile rechargeable offrant environ dix heures d’autonomie ce qui assure aux composants électroniques une source de courant très stable et sans pollution, contrairement aux alimentations sur secteur. Son coffret est machiné dans de l’aluminium de qualité aéronautique avec un revêtement noir.

Comme le Hugo, le Chord Mojo adopte un système de diodes rétro-éclairées pour communiquer à l’auditeur la fréquence d’échantillonnage du fichier audio ainsi que le niveau du volume sonore. Sa section amplification est en mesure d’alimenter quasiment tous les casques du marché, même ceux présentant un forte impédance et une faible sensibilité. Entièrement conçu et assemblé en Angleterre, le Mojo affiche un prix suggéré de $799.

Il y a beaucoup de détail, et une façon de pénétrer dans l’enregistrement comme nous n’en avions plus entendue depuis le Hugo. Mais le plus impressionnant n’est pas tant l’excellente résolution que la faculté du Mojo à organiser toutes ces informations dans un tout musical cohérent, ce qui le positionne hors compétition.” — What Hi-Fi.

The speed of the Mojo combined with its smoothness is something that I just haven’t heard before. Given the diminutive size and the amount of power in this tiny wonder I’m still having a knuckle dragging moment when trying to comprehend how Chord Electronics and Rob Watts have packed so much performance in to such a small device. For portable use I can’t think of another device that is this capable of delivering this TOTL performance on the go at this price, and well above.” Head-Fi.

Mojo is a world-class performer, with a sound quality that until the middle of October this year, would have cost you thousands to achieve.”
Hi-Fi + Magazine.

…the Chord Mojo is more expensive than the Apogee Groove and AudioQuest DragonFly digital converter/headphone amps, but Mojo sounds significantly better.” CNet.

KEF R500

r500KEF propose avec sa gamme d’enceintes, la série R, le meilleur de sa technologie issue des enceintes de prestige Blade, pour un prix beaucoup plus abordable (qui reste néanmoins haut de gamme. Le transducteur médium/aigu propre à la marque, l’Uni-Q, a été repensé pour offrir plus de douceur de transition entre le médium et l’aigu. Il dispose d’un cône renforcé d’un alliage magnésium/aluminium, associé à une suspension Z-flex et à un châssis en aluminium découplé du boîtier. Le tweeter ventilé, positionné au centre acoustique du haut-parleur Uni-Q, est le même que dans la Blade. Le nouveau boomer découle lui aussi des recherches effectuées pour la Blade, avec un aimant ventilé “important” et une bobine ultra-légère en aluminium. Cet ensemble maîtrise la membrane composite rigide garantissant un résultat dénué d’effet de compression. A l’intérieur de l’enceinte, les filtres ont été optimisés par ordinateur, pour harmoniser l’action des haut-parleurs et offrir une réponse douce et linéaire. Le coffret dispose de panneaux amortissant pour éviter la coloration due aux ondes stationnaires. Prix suggéré : $3200./pr

When KEF told me they’d ship me a box speaker costing just $3200/pair, it never occurred to me that I’d have for it the same sort of admiration or enthusiasm that I’ve felt for their Blade since that speaker’s debut. But I have to give the R500 equal praise — not for its build and styling, which are simply very good for the price, but for its sound, which is nothing short of extraordinary, and sets a new standard for what can be expected at this price. The R500’s sultry-smooth, extraordinarily clean, natural-sounding midrange allows this small floorstander to compete with speakers at any price. Its highs approach what the best speakers offer, and its soundstaging and imaging are beyond reproach. The R500’s bass is deep and robus… Then there’s the transparent, seamless coherence of its drivers’ outputs: The R500 sounds as if it has only a single driver. The result is a loudspeaker that sounds remarkably complete and uncompromised, despite its low price. In fact, calling the R500 a great-sounding speaker for the price doesn’t tell the whole story — the KEF R500 is a great-sounding loudspeaker by any measure. The fact that its price is so low simply makes it all that much better.” Doug Schneider, Soundstage HiFi.

A couple months ago, Doug Schneider wrote about the KEF R500 loudspeakers over in his neck of the SoundStage! Network woods, SoundStage! Hi-Fi. Here is a speaker that retails for $3200/pair and sounds and measures like a dream. Doug compared it favorably with speakers such as Revel’s Ultima Salon2 ($21,998/pair), and the little KEF more than held its own. Its Uni-Q driver — the heart of every KEF speaker — represents an investment of engineering capital greater than most +$50,000/pair speakers could dream of. Is this a case in which spending less gets you more? Except for a scant few super-high-priced speakers, the answer is an unequivocal yes: KEF’s R models simply smoke the highfalutin competition.”—Jeff Fritz, Soundstage Ultra.

Spendor SP2/3R2

“The latest version of the long running SP2 is the best yet. and can teach cutting edge rivals plenty when it comes to sound quality. …These speakers are very much capable of worrying the cream at this price. The combination osp23r2
f a new tweeter – straight from the SA1 mini monitor – and an extensively reworked version of Spendor’s in-house 21cm polymer-coned mid/bass works seamlessly. The result is a wonderfully natural-sounding midrange sandwiched between a sweet and insightful treble and weighty bass. Like earlier versions of the SP2, these speakers sound glorious with classical music. Whether something small-scale from Arvo Pärt or the sonic thunder that is The Dark Knight OST, these Spendors deliver in full. Stereo imaging is expansive yet focused, and the sense of authority is class-leading. …Move on to music by the likes of Lily Allen or Kanye West and the R2s sound right at home. There’s punch, dynamics and the kind of precision to timing that earlier Spendors barely hinted at, while voices are incredibly full-bodied. …The SP2/3R2 is easy to underestimate. Its traditional appearance hides a speaker of uncommon ability. … a truly amazing achievement.” — What Hi-Fi? 5 Star winner.

Prix suggéré : $5995./pr

Harbeth Monitor 30.1

monitor-30-cherry-2Harbeth est synonyme à travers le monde de son fidèle de très grande qualité et surtout d’un très grand naturel dans la reproduction musicale… Fluidité et naturel avec une qualité de timbres se rapprochant toujours de la musique vivante… Dès le départ Harbeth a toujours innové sur deux points essentiels : utiliser de nouveaux matériaux offrants le moins de coloration possible et l’étude de filtres sophistiqués apportant un grand respect de la phase ( image réaliste et absence de son de boite ). Conçu pour remplacer le BBC LS3/9, le Monitor 30.1 bénificie du nouveau grave/médium RADIAL2 et offre une amélioration considérable de résolution et intégration sonore et offre une performance médium parfaitement neutre du Monitor 40.1 avec lequel il partage les mêmes deux enceintes supérieures et donc aussi le son. Prix suggéré : $4999./pr

” …the Monitor 30.1 produced “ravishing” midrange texture, tonality, and resolution…”Stereophile, Class A Recommended Component.

“The new version of Alan Shaw’s Harbeth Monitor 30.1, which I am reviewing now, is the best compact two-way speaker system I have ever heard, regardless of design type, cost, or complexity. It’s an updated version of the original Monitor 30, a speaker that was so good that improvement was difficult within the terms of its brief, which is a speaker made to a certain size so that it can be used in various professional setups where high accuracy in a not-large enclose is required. I put it that way to emphasize that the Monitor 30.1 is not a mini-monitor; rather it is somewhat smaller than the standard two‑cubic-foot enclosures long regarded as the norm for home listening. As befits its monitor status, the 30.1 boasts high neutrality, low coloration, low distortion, and a matching of drivers that is equaled in my experience to of dynamic loudspeakers only by Shaw’s flagship, the Monitor 40. This thing speaks with one voice in a way reminiscent of Quad ESLs, and it is of similar low coloration, neutrality, and musical authority. The Monitor 30.1 is a constant joy and pleasure to listen to, consummately natural, unbelievably beautiful. It is highly revealing, yet owing to its natural tonal balance it doesn’t accentuate the bad qualities of bad recordings, which in effect it makes them much easier to listen to, while good recordings come through without editorializing. This is a reference-caliber speaker that is also gloriously musical.”The Absolute Sound.

KEF LS50 …Une merveille incontestée !

LS50_grey_ad_shot_RGB_zpsfpgslmotLa KEF LS50 est une prodigieuse enceinte compacte. La LS50, concept innovant directement inspiré de la légendaire LS3/5a, se présente comme l’enceinte de monitoring conçue pour offrir un son professionnel de studio chez soi. Véritable défi au regard de ses dimensions compactes, la LS50 offre une expérience acoustique riche et multidimensionnelle. Un design propre à KEF associé aux technologies de pointe issues de l’enceinte emblématique Blade ont permis d’aboutir à ce chef d’œuvre. Prix suggéré : $1650./pr

The KEF LS50 is one of the most all-around-satisfying little speakers I’ve reviewed in some time. Construction and execution are exemplary.” — The Absolute Sound.

Simply brilliant.   …one of the best standmounters below £1000… The KEF LS50s have set a ridiculously high benchmark and it is going to take a superhuman effort to top them.” — What Hi-Fi, Product of the Year.

The LS50 is nothing short of a masterpiece of a minimonitor, priced so that anyone serious about audio can buy a pair — and probably should, if only to know how great a small speaker can be. “ — Soundstage, Reviewers Choice award.

It is rare to find a loudspeaker that offers this combination of clarity and neutrality. For KEF’s LS50 Anniversary Model to do so for a penny under $1500/pair makes it even more remarkable.” — Stereophile, Product of the Year Awards 2013.

… a cracking little speaker of which KEF’s design engineers must be most proud. Sweetly voiced … it surprises and delights in equal measure. And boy does it sound big, defying its compact dimensions.” — Hi-Fi News & Record Review ‘Outstanding Product.

Comme leurs ancêtres LS3/5A, les LS50 transcendent les qualités naturelles d’un petit monitor pour donner naissance à une paire d’enceintes particulièrement attachante ! La technologie de haut-parleur Uni-Q a bien des avantages, à commencer par cette image stéréo large et profonde, et cette absence de directivité…” — Écoutez Voir.

You can pay far more money than the cost of the KEF LS50 speakers, but you may not buy the quality of sound that these speakers are capable of delivering at anywhere near their price point including a suitable pair of stands. …these are an incredible bargain. Highly recommended.” — Positive-feedback.

Chord Hugo TT

Hugo TTAvec plus de 10,000 unités de vendus, le Hugo a été élu meilleur produit portatif de l’année 2014 et fait l’unanimité dans le monde entier. Le Hugo TT est une version turbo. Avec Hugo TT, Chord a créé un DAC symétrique 32-Bit/384kHz de haut niveau capable de décoder le DSD 64 et 128, doté d’une carte son, un préamplificateur et un amplificateur pour casques. Il a également un récepteur Bluetooth aptX et gère l’USB en asynchrone jusqu’à 32bit/384kHz! Prix suggéré: $5795.

The Hugo TT version sets new standards at its price. …one of the very best stand-alone DACs we’ve heard.” What HiFi Magazine.

John and Rob from Chord Electronics have really succeeded in getting the technology to work oh so well. They are to be congratulated for creating a product that that can make digital sources sound so absolutely ravishing with a well assembled system and to pair with your favourite headphones. Well done! Do yourself a favour and have a listen to the Hugo TT.” Stereo Net.

It’s one of the few DACs that I’ve heard at any price that seemingly takes musical insight to a cellular level whilst keeping sight of the bigger picture required to properly move the listener.”  — Digital Audio Review

Lehmann

black_cube_decadeLehmann Audio a été fondé par un jeune ingénieur du son Allemand, Norbert Lehmann. En 1995 il construit le premier prototype du préamplificateur Black Cube, puis lance une première production. Par la suite cet appareil reçoit les éloges de la presse internationale spécialisée et devient un objet culte pour les amoureux de la musique analogique. Au fil des années l’esprit de ce préampli phono est resté le même, mais ses circuits ont bénéficiés de plusieurs améliorations. Depuis, la gamme s’est étoffée avec plusieurs préamplificateurs phono et casque. Ils sont tous reconnus mondialement comme étant des références incontournables et jouissent d’un taux de satisfaction exceptionnel auprès des clients. Toute la production est conçue et assemblée à la main en Allemagne.

In fact it was the undisputed best phono stage my ears have hear for under $1,500 and the Black Cube would retail for about half that! How was this possible?” — Enjoythemusic.com

This is a true audiophile phono stage and, partnered with equipment of equal quality, the results are remarkable. Indeed, the SE II is difficult to fault even compared to competition in a much higher price bracket. The exceptionally low background noise allied to a fabulous rhythmic and tonal rendition make it worthy of consideration for those seeking the most detail from their vinyl without having to make a hyperspace price jump.” — Hi-Fi News.

Very cohesive sound, exciting listen, great detailing, well balanced in tone. An unusually classy little box which drives any headphones with the grestest panache, but also has the subtlety to bring out fine details. Mesmerising sound quality – unusual internal abilities.” — Winner of Best Headphone Amplifier £300-£500, What Hi-Fi.